Penny, den underbara

Penny, min första sköthäst.
När du kom till Råda var du väldigt elak, man kunde knappt lyfta upp hovarna på dig, då blev du helt galen. Man kunde knappt gå in till dig för du tryckte upp alla mot väggen. Men jag gav mig fan på att jag skulle sköta dig ändå. Jag måste faktiskt säga att jag står jävligt mycket för uppfostran på dig, det var inte många som vågade sadla dig det första året. Istället fick jag gå in och sadla dig. Och nu såhär i efterhand kan jag säga att jag är jävligt stolt över Penny och mig själv. Jag har fått så himla mycket erfarenhet och lärt mig att läsa hästar. 
Jag kommer alltid minnas tiden med dig och alla frågor om varför jag skötte dig. 
Med tiden blev du snällare och allt fler vågade gå in till dig utan problem.
Jag tror inte att jag kan få mer erfarenhet utav en ridskolehäst än vad jag fick av Penny, varken i stallet eller att rida på. Penny var den första som jag fick att gå i sån jävla bra form, och både hon och jag var helt slut efter lektionen.. kommer ihåg den timmen som det var igår. helt underbart!
Vad jag vill säga är att en utav världens bästa hästar intog himlen idag, och jag hoppas att hon ska slippa att ha ont.
Helt underbar, bäst och sötast. ja, kommer sakna henne somfan!


Kommentarer
Postat av: Julia Odmyr

R.I.P Penny <3 :(

2010-01-27 @ 11:39:54
Postat av: borisjelic

Svara gärna på dagens fråga i min blogg:)

skulle betyda jätte mycket!(L)

2010-01-27 @ 12:31:11
URL: http://britneyinfo.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Gud så tråkigt att höra att hon har gått bort. Det som var roligt att höra var att ni till slut hade fått en fin koppling till varandra. Tillit kallas det väl... Hoppas att du får tag i en annan häst som du kan få tillit av även om du säkert alltid kommer att ha en speciell plats i ditt hjärta för Penny!!! Kram och ha en bra dag!!!

2010-01-27 @ 12:35:01
URL: http://ansoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0